Председник Српске асоцијације увозника нових аутомобила и делова Милош Петровић каже за РТС да би се, ако би била уведена, забрана аутомобила са „евро 3“ мотором односила на увоз, али да би коришћење и даље било дозвољено.
Међутим, то су све потенцијално возила која неће моћи да прођу технички преглед, указује Петровић.
Још нема званичне информације, али најновија је најава министра за заштиту животне средине Горана Тривана да би забрана аутомобила са „евро 3“ мотором могла да почне да важи од средине године.
Милош Петровић, председник Српске асоцијације увозника нових аутомобила и делова, рекао је да би се забрана односила на увоз, али да би коришћење и даље било дозвољено.
Од 1,9 милиона путничких возила у Србији, 1,7 су са „евро 3“ или „евро 4“ мотором, који су у Европи одавно забрањени, каже Петровић.
Наводи да је у последње три године, односно од упозорења да би забрана могла да се деси, све више возила са „евро 3“ моторим улазило у Србију.
То су све потенцијално возила која неће моћи да прођу технички преглед, напомиње Петровић.
Објашњава да ће према закону о техничком прегледу који је усвојен 2018. године, емисија гасова бити мерена, али неће бити елиминишући фактор, док да ће пуна примена закона почети у јуну 2021. године.
Од када је кренуло мерење, према незваничним подацима, 1,2 милиона возила је имало проблем са недозвољном емисијом гасова.
„То се да средити, очистити. Све може, само на време да се крене“, напомиње Петровић.
„Само је молба да технички прегледи најаве на време, да људима дају простора, да то среде, да врате катализаторе“, каже председник Српске асоцијације увозника нових аутомобила и делова.
Што се тиче конкурса за субвенционисану куповину еко-возила, који је најавио министар Горан Триван, Петровић оцењује да би било логично да субвенција за електрична возила буде од пет до седам, а за хибридна од три до четири-пет хиљада евра
Извор: РТС