Србија

ОВО ЈЕ СМРТ ЗА ВАШ АУТО, А СВИ ТО РАДИМО: Ова навика возача уништава МОТОР! Може скупо да вас кошта!

Овај проблем може бити још озбиљнији

Навика да се аутомобилом прелазе кратке дестинације – до трафике, пекаре, продавнице, може скупо да кошта јер мотору који током вожње не достигне радну температуру прете озбиљни кварови.

Kратка вожња од стотинак метара оставља мотор незагрејаним. То за собом вуче озбиљне последице – влага не стиже да испари и меша се са уљем, стварају се наслаге нечистоћа на ЕГР вентилу и другим деловима мотора… Опасности су бројне. После неког времена ствара се скрама на поклопцу за доливање уља. Изгледа безазлено, али то је већ озбиљан стадијум у којем уље озбиљно почиње да губи своја мазивна својства и треба га под хитно заменити.

Још једна опасност овакве вожње је и мешање уља и горива. Нажалост, у том случају не долази до промена на уљу које се могу видети голим оком. Ипак, и ту постоји мали трик, омиришите шипку за мерење или још боље, скините мало уља са ње и протрљајте прстима па помиришите. Уколико не осетите мирис горива, све је у реду.

У принципу најбоље је да пратите температуру мотора на индикатору (уколико га имате). Из мотора који достигне радну температуру кондензација испарава па је јасно да се аутомобилима који се возе на кратким релацијама то неће десити, у њима се временом акумулира све већа количина воде и горива у картеру. Моторно уље убрзано губи своја својства, није у стању да испуни своју функцију па на крају и долази до оштећења мотора. Овај проблем може бити још озбиљнији.

У старијим Фолксваген моторима (1.0 и 1.4 бензинци са четири цилиндра) услед конструкционе грешке кондензација се замрзавала у уљним каналима што је доводило до прекида у дотоку уља и мотор је народски речено „закуцавао“. Решење за овај проблем је једноставно – избјегавајте колико год је то могуће вожње на кратким дистанцама и скратите интервал замене уља.

Такође, проверите у званичном сервису или упутству: многи произвођачи препоручују посебну градацију, квалитет и интервал замене уља за аутомобиле који се возе на краћим релацијама. Наравно, уље треба редовно контролисати. Приликом контроле водите рачуна да је ниво уља изнад максимума добар знак да у њему долази до мешања воде и горива.

 

Фото: Pixabay.com

Извор: Espreso.rs/Paralela.in

СРБИЈА

РУСИЈА

СВЕТ

ПРАВОСЛАВЉЕ