Огроман број возача у Србији има још две године да свог четвороточкаша прописно припреми за технички преглед, јер је донета одлука да се примена нових правила одложи на две године, до 5. јула 2025.
Још пре две године, многи власници аутомобила у Србији, њих око 100.000 како је тада процењено, с радошћу су дочекали вест да се примена одредбе о томе да сва возила која су до 5. јула 2021. године регистрована у Републици Србији морају да имају комплетан издувни систем, одлаже на две године.
Сада је до 5. јула 2025. године дат рок да сва возила произведена са катализатором морају имати тај уређај за издувне гасове, а уз то, до тог рока одложена је још једна „проблематична“ одредба за техничке прегледе која се односи на неуједначеност силе кочења, односно, на „овалност“ дискова.
Вест о одлагању је, након што је ситуацију разматрала Радна група Министарства инфраструктуре и саобраћаја, потврдио Мирослав Алемпић, в.д. помоћника министра задужен за друмски саобраћај.
– Што се тиче „овалности“, идеја је да се у наредне две године, све до 5. јула 2025. године до када је одложена примена ових нових одредби правилника, прати стање на техничким прегледима и да се у том смислу користи централни информациони систем који МУП Србије користи за техничке прегледе. Људи који буду до тада ишли на техничке прегледе, а њихова возила не испуњавају прописану одредбу, свакако неће бити кажњавани. Дакле, пратићемо на техничким прегледима да ли је технологија мерења неуједначености силе кочења добра и да ли су нормативи прописани за „овалност“ добри, па ћемо знати шта и како применити и донети коначну одлуку у интересу грађана – изјавио је Алемпић.
Исто одлагање, како је рекао, односи се на катализаторе, а у вези њих обећао је да ће ресорно министарство радити на томе да се подигне техничка исправност возила у Србији.
– Пошто видимо да примена одредбе којом се регулишу издувни гасови не иде довољном брзином, Влада Србије је донела подстицајне мере, па се планира да се око 140.000 возила која немају катализатор замени до 2026. године, што је део стратегије да се до 2030. године замене сва стара возила. Дакле, уместо кажњавања биће практично награђивање новим возилима, како би се заменили сви аутомобили са стандардима морота мањим од Еуро 3 – рекао је в.д. помоћника министра за друмски саобраћај.
Извор: Курир.рс/Блиц