Вечерас су на улицама Атине избили нереди када је велики број протестаната, бесних на Владу, изашао на улице.
Разлог беса је то што је Влада приватизовала железничку компанију „Хеленик Траин“ која тренутно управља путничким и теретним возовима. Полиција је људе на улицама покушала да заустави сузавцима.
Грчки премијер Киријакос Мицотакис рекао је вечерас да све указује да је људска грешка узрок несреће у којој је погинуло више од 40 људи, али да ће бити формирана независна комисија експерата која ће све да истражи.
– Управо сам се вратио са места трагедије која ће заувек остати у нашем колективном сећању. Десетине наших суграђана Грка, већином младих људи, тамо су изгубили животе у страшној железничкој несрећи која није забележена у историји наше земље – рекао је Мицотакис у обраћању.
🚨Δείτε εδώ τι κάνουν τα μουνόπανα στο παιδί🚨
Εμείς θρηνούμε τους νεκρούς μας
και οι μπάτσοι προστατεύουν τα αφεντικά τους#Τεμπη_Τραγωδια #hellenic_train #τρενα #Λαρισα #τραινοσε #GreeceTrainAccident #antireport #συγκρουση_τρενων pic.twitter.com/SLEFEhv7Kt— Αδιάκριτος (@adiakrit0s) March 1, 2023
Он је подсетио да је министар саобраћаја и инфраструктуре Константинос Караманлис, преузимајући објективну политичку одговорност, одмах поднео оставку.
Како је објављено, у писму од 7. фебруара грчки синдикат железничара указао је на бројне проблеме у грчкој железници. У писму су навели да „све док се не предузму заштитне мере на радним местима и безбедан рад и саобраћај возова, незгодама неће бити краја“.
The Greek people are on the streets for the massacre on the Athens-Thessaloniki Railway last night. #Τεμπη #Τεμπη_Τραγωδια #Λαρισα #τρενα #τραυματιες #Antireport #Greece #greecetrain pic.twitter.com/mCUFftMwa3
— Partizan Yunanistan (@partizanGreece1) March 1, 2023
Тада су навели да су несреће свакодневне појаве и да се не предузимају никакве суштинске мере како би се побољшала инфраструктура и рад, да се не проверавају укључене агенције и да се не тражи одговорност.
– Као и претходне Владе, и садашња има друге приоритете, а не безбедно кретање грађана. Сигурност доживљавају као трошак. Министарство проналази новац за разне уговоре, али да се коначно заврши железничка инфраструктура и безбедни саобраћајни системи НЕ! – наводи се у том писму.
Наведено је и да се интервенције обављају селективно, а да надлежни пребацују обавезе једни на друге. при чему АС селективно интервенише, остављајући велике празнине и озбиљне недостатке у одбрани.
– Криве су поплаве, криви су пожари који су оставили изгорела балвана, снег је крив, други су криви, ми смо мало криви,… – наведено је тада.
Тада су затражили да се омогући специјализација особља, да се заврше инфраструктурни пројекти како би се осигурао безбедан рад, да се правилно одржавају пруге и поправе возови, да се обезбеди лична заштитна опрема, као и да у сваком комплексу постоје техничар задужен за безбедност и лекар.
Извор: Srbija Danas