Скупштина Србије усвојила је Закон о заштити потрошача.
Њиме је предвиђено више новина, међу којима је увођење регистра “не зови”, прекршајних налога, као и обавеза издавања предрачуна за мајсторске услуге веће од 5.000 динара.
Регистар „не зови“ подразумева постојање списка мобилних и фиксних телефона које трговци више неће смети позивати да би нудили своје робе или услуге, а бројеве на које не желе да буду позивани у ту сврху ће сами грађани проследити својим операторима.
Уколико трговци и даље засипају потрошаче рекламним порукама прекршајни налог је казна од 50.000 или 30.000 у зависности од тога да ли је реч о правном лицу или предузетнику, а касније ако дође до спорова казне су много веће и крећу се од 300.000 динара до два милиона динара за правна лица, односно од 50.000 до 150.000 динара за предузетнике.
Када је реч о заштити грађана од нефер мајстора, они ће за све услуге које коштају више од 5.000 динара морати направити предрачун, са којим корисници њихових услуга треба да се сложе и то писмено.
Предвиђено је и увођење прекршајног налога и то за лакше прекршаје.
Такође и унапређење поступка вансудског решавања потрошачких спорова, јер ће за разлику од садашње праксе, по ступању на снагу овог закона, што би требало да почне три месеца од дана објављивања у Службеном гласнику, трговци морати да учествују у спору.
Трговци више неће моћи да користе као изговор у случају да не желе да замене робу, то што производ нема амбалажу.
Уговори који ће се сада потписивати са организаторима путовања убудуће морају садржати све информације и све трошкове који могу настати, па чак и трошкове повратка са дестинације, што је било спорно управо ове сезоне током пожара у Грчкој и на другим дестинацијама.
Извор: Танјуг