У СРБИЈИ ће од 5. јула почети пуна примена прописа за технички преглед возила. Иако су пооштрени критеријуми ступили на снагу 2018. године, нова правила доносе новине пре свега у делу контроле емисије издувних гасова.
Ипак, возачи у Србији не би требало да буду забринути због цена јер ће оне, по свему судећи, остати на истом нивоу.
– Нова правила доносе проверу исправности возила у домену квалитетнијег прегледа. По новом систему технички прегледи уводе додатне уређаје за проверу одређених делова на возилу који се до сада нису проверавали, попут заптивености инсталација плинског уређаја, влаге у кочионој течности и слично. Сматрамо да су то врло битни елементи како за власнике возила, тако и за све учеснике у саобраћају – кажу у Националној асоцијацији техничких прегледа (НАТЕП).
Иако не постоје прецизни подаци, како наводе, отприлике 2.300.000 возила годишње се региструје у Србији, док је њихова просечна старост око 15-16 година.
На питање да ли ће у односу на старост возног парка бројни возачи моћи да испуне све услове и на тај начин региструју своја возила, у овој асоцијацији објашњавају да то није реално процењивати јер је, без обзира да ли је реч о новијем или старијем возилу, најважније да оно буде исправно.
– Према нашим сазнањима у процедури је измена Правилника о подели возила и неки нормативи који су прописани овим Правилником, биће измењени. Који су то нормативи и на које ће се неисправности односити, за које врсте возила и који ће се услови мењати, тренутно немамо поуздане информације, али је сигурно да ће се мењати, и то ускоро. Појединим изменама Правилника о подели возила сигурно ће и оцена исправности појединих уређаја на возилу бити наклоњенија власницима возила – истичу у НАТЕП.
Што се тиче цена техничких прегледа, иако се у јавности о томе полемисало више пута, у овој асоцијацији напомињу да се цене које су сада у оптицају неће битно мењати.
Извор: Мондо