Србија

Лоше вести! СКУПЉА ВОЖЊА ОД ЧЕТВРТКА: Влада дала сагласност за нове цене путарине, промена највећа за камионџије

НОВИ ценовник за коришћење ауто-путева у Србији примењиваће се од четвртка 25. фебруара. Повећање цена путарине највише ће осетити возачи камиона. Они и иначе најскупље плаћају пролаз ауто-путевима, па је и очекивано да се корекција од 1,8 одсто највише одрази на ову категорију возила.

Возачи аутомобила ће накнаду плаћати 10 до 30 динара више у зависности од деонице, док ће камионџије морати да издвоје од 50 до 160 динара више него пре поскупљења.

Вожња од Београда до Прешева за теретњаке ће уместо 8.750 коштати 8.910 динара и то је најзначајнија промена. Од Београда до Димитровграда наплаћиваће се 7.860 уместо 7.720 динара.

И у категорији аутомобила највећа разлика је на деоници између Београда и Прешева, где ће накнада уместо 1.460, бити 1.490 динара. Од престонице до Димитровграда пролаз ће коштати 1.10 уместо досадашњих 1.310 динара. Београд – Суботица и Београд – Чачак поскупели су за по десет динара, док је цена путовања од Београда до Шида остала иста – 420 динара.

Вршилац дужности директора „Путева Србије“ Зоран Дробњак је у новембру прошле године изјавио да ће ово предузеће предложити Влади Србије повећање накнаде за пет до шест одсто. Министар саобраћаја Томислав Момировић је, међутим, у јануару у интервјуу, за „Новости“, рекао да неће бити поскупљења путарине у 2021. години. И претходних дана је изјављивао да губитке „Путева Србије“ не могу плаћати грађани и привреда. Поскупљење је, међутим, објашњено као усклађивање са годишњом инфлацијом на основу Закона о накнадама за коришћење јавних добара.

– Усклађивање цена путарина је у просеку 1,8 одсто и у складу је са растом цена на мало – инфлацијом – саопштено је из Владе Србије.

Програмом пословања за 2020. годину „Путеви“ су предвидели приход од путарине од 29,5 милијарди динара, а наплаћено је 25,3 милијарде динара. Очекивали су раст од 13 одсто, а уместо њега, приходи су због пандемије пали 16,6 одсто.

Српским коридорима прошле године је прошло око осам милиона возила мање него 2019. и наплаћено је 1,5 милијарди динара мање од путарине. Процентуално, забележен је пад од 16,6 одсто. Током 2020. године, до 24. децембра, на ауто-путевима у Србији је било укупно 47.885.276 возила. Путничких аутомобила, односно возила прве категорије је било 36.487.274, док је теретних возила, односно возила четврте категорије прошло 5.398.499.

Последњи пут је путарина поскупела у јуну 2019. године, када су цене увећане за 12 одсто. Пре тога су кориговане за 10 одсто у јануару 2017. године.

ПРИХОДИ УМАЊЕНИ

ПРИХОД од наплате путарине у прошлој години, до 24. децембра, износи 25.301.20.042 динара, док је у истом периоду 2019. године био 26.898.765.034 динара.

– Приход од наплате путарине мањи је за 1.597.514.992 динара, односно за 5,94 одсто – наводе у „Путевима Србије“. – Деонице Београд – Прешево – Димитровград, Београд – Шид и Београд – Суботица бележе смањење промета возила, од којих је највеће смањење броја аутомобила на деоници Београд – Шид, за 25,17 одсто.

 

 

 

 

 

 

Извор: Новости.рс

СРБИЈА

РУСИЈА

СВЕТ

ПРАВОСЛАВЉЕ