Министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић изјавио је да није реално у овом тренутку прогнозирати када ће се ученици вратити у школске клупе.
Он је додао и то да ће коначну одлуку о томе донети Кризни штаб.
„Епидемиолошка ситуација се прати интензивно и свакодневно, у сарадњи са надлежним институцијама и органима. У складу са променама ситуације предузимаћемо одговарајуће мере, а коначну одлуку ће, као и до сада, доносити Кризни штаб“, рекао је Ружић у новогодишњем интервјуу.
Навео је да је поносан и захвалан свој деци и наставном и ненаставном особљу на, како истиче, изузетној дисциплини и посвећености да свако дете добије адекватно образовање, а да школе остану место где се коронавирус не шири.
Рекао је да је број оболелих ученика од коронавируса био између 0,4 и 0,5 одсто, док код запослених, наставног и ваннаставног особља, није прешао пет одсто што је, истиче, доказ дисциплине и поштовања превентивних мера.
Министар је рекао да није било значајнијег броја ученика и наставног особља који су кажњени због непоштовања мера и истакао да су сви били посвећени и одговорни у првом полугодишту, те оценио да је ранији календар распуста добра одлука да се сачувају сви у васпитно-образовном систему.
Упитан шта је „рак-рана“ основног и средњег образовања, а шта највећи проблем у високом образовању, Ружић је одговорио:
„Не видим такозване “рак-ране“ било ког нивоа образовања. Сматрам да је то један од најважнијих система у свакој држави, па и у нашој и да ћемо већ започетим реформама свакако унапредити читав систем образовања у Србији на начин који ће кореспондирати са вредносним одредницама свих модерних држава“.
Када су у питању предшколске установе, Ружић је рекао да се ситуација редовно пратила и да ни у једном моменту вртићи нису били претрпани, те да је број васпитача у њима увек био довољан.
„Познато је и да се вирус код најмлађих не задржава, нити је у тој мери опасан као код старијих“, рекао је Ружић и оценио да би било контрапродуктивно затворити вртиће јер су, додаје, предшколске установе корен васпитно-образовног процеса, стицања елементарних радних навика и социјализације.
Извор: Еспресо.рс/Ало