НЕПРИЈАТНЕ коверте са опоменама пред утужење почеће да пристижу на 40.000 адреса, највероватније од краја септембра.
ЈКП „Инфостан технологије“ мораће на овај начин да побољша наплату заосталих обавеза од дужника, будући да је свега 17.000 корисника искористило могућност склапања уговора за репрограм.
– Иако је планирано да крајем августа 2020. године пошаљемо корисницима опомене пред утужење, предузеће разматра да додатно заштити своје кориснике због епидемије вируса ковид 19 и одложи слање опомена за још један месец. На тај начин би суграђанима био обезбеђен додатни период за плаћање заосталих обавеза – кажу у „Инфостану“.
Како подсећају из предузећа за обједињену наплату комуналних услуга, опомене су последњи пут биле актуелне пре скоро десет месеци. Овога пута, потенцијални број адреса на које ће оне бити послате је око 40.000, што је у оквирима просека. Процена је таква, имајући у виду све погодности и додатне рокове које је предузеће обезбедило.
Корисници су током јула и августа имали додатан рок од два месеца за плаћање заосталих обавеза, будући да досад нисмо слали опомене пред утужење, нити покретали нове поступке принудне наплате – наводе у предузећу. – Обезбедили смо свим групацијама корисника одложено плаћање рачуна издатих током трајања ванредног стања, приликом чега им је обезбеђен континуитет у коришћењу попуста и субвенција без обзира на кашњења у плаћању.
Акцију репрограма дуговања искористило је близу 17.000 корисника, што је мало, имајући у виду да је места било за 150.000 дужника. Ипак, „Инфостан“ овај број склопљених уговора не сматра неуспехом. Репрограмирано је око три милијарде динара дуга, а до сада је наплаћено 1,9 милијарди.
Највише корисника одлучило се за отплату заосталих обавеза у целости, приликом чега им је отписано 15 одсто преосталог главног дуга.
Акција репрограма дуга трајала је од 1. новембра 2019. до 6. августа 2020.
Извор: Новости.рс