Четвородневна радна недеља могла би да помогне обнови канадског туризма после КОВИД-19, кажу експерти.
Та идеја је недавно добила подршку када је новозеландска премијерка Јасинда Ардерн предложила као начин да се помогне земљи да се поново отвори након пандемије.
Сан о четвородневној радној недељи мозда више није незамислив.
„Ово је прилика да редизајнирамо начин на који радимо ствари како би их на дужи рок побољшали“, рекао је Дзон Тругакос, ванредни професор Манагемента Ротманс школе Универзитета у Торонту.
Тругакос је истраживао како да радна места и људи буду здравији и продуктивнији више од 12 година, и рекао је да би четвородневне радне недеље могле бити корисне.
Важно је сагледати предности и недостатке и бити флексибилан, рекао је он, додавши да је ово право време да се размотре нови приступи раду.
„Више напредних компанија требало би да почне да размишља о томе сада“, рекао је, приметивши да је право време да се уздрма постојећа динамика.
„Људи су отворени за чињеницу да се промене дешавају“, каже он.
Исто тако, Мицрософт Јапан је ову идеју тестирао у аугусту 2019. и уочио да је продуктивност порасла за 40 посто, а трошкови за електричну енергију и папир су пали.
Ардерн је означила туристички сектор Новог Зеланда, који запошљава 15 процената становништва и доприноси око 13,8 милијарди долара бруто домаћем производу земље, као један део економије који може имати користи од људи који имају дуге викенде.
Слично томе, у Канади туризам игра важну улогу у економији, где се процењује приход од 102 милијарде долара годишње. Пре Ковид-19, то је био пети највећи сектор у земљи, који је надмашио телекомуникације и рударство и запошљавао 1,8 милиона Канађана.
„Предвиђања су у овом тренутку страшна“, рекла је Шарлот Бел, председница и извршни директор Канадског удружења за туристичку индустрију.
„Туристички сектор је био први погођен, и без сумње ће требати највише времена да се опорави од пандемије“, казала је она.
Најновији подаци Статистике Канаде откривају да је туристичка привреда у марту и априлу изгубила 881.000 радних места, што представља скоро 50 посто радне снаге.
„Недавни подаци које је припремила Туристичка економија процењују да би, у најбољем сценарију, потрошња домаћих путника могла да падне на 54,9 милијарди долара у 2020. години, што је пад од 33 одсто у односу на 2019. годину“, рекла је Б3ел.
„У најгорем сценарију, процењују да ће потрошња домаћих путника пасти на 34,8 милијарди долара, што је 58 посто пад у односу на 2019“. навела је она.
Иако сама домаћа путовања можда неће спасити индустрију, очекује се да ће помоћи у њеном опоравку.
Ендрју Вир, извршни потпредседник одељења за туризам Торонто, рекао је да се Торонто показао као град са непрекидних 10 година раста у том сектору, са око 28,1 милиона посетилаца, који су прошле године граду донели око петлијарди долара.
Отприлике 6,4 милиона њих били су домаћи посетиоци, који су потрошили око две милијарде долара, а пошто су они ти који ће највероватније бити у могућности да посете Торонто и ове године, играће кључну улогу у овом опоравку.
„Домаћа путовања биће од виталног значаја“, рекао је Вир.
„Мислим да ћемо видети више људи који бирају краће дестинације“, казао је он, додајући да би дуги викенди могли помоћи.
Међутим, требаће много труда и креативности да се обнови индустрија, рекао је Вир, напоменувши како би све опције требале бити размотрене.
Око 46 одсто Канађана планира да иде на летовање ове године, према недавној студији Конгресног одбора Канаде, непрофитног истраживачког центра. Прошле године, 79 одсто Канађана ишло је на летовање.
„Ковид очигледно има велики утицај на вољу или способност људи да тренутно путују“, рекао је Робин Гибард, виши економиста у одбору.
„Дакле, иако ће укупна количина канадских путовања ове године бити смањена, доћи ће до помака у домаћем путовању од стране људи који би иначе кренули на међународна путовања“, истиче Гибард.
Стручњаци се слажу да, ако и када се нађе вакцина или ефикасан третман за Ковид-19, то би требало неизмерно помоћи укупном опоравку земље.
У међувремену, професор Тругакос рекао је да је Канада у прелазној фази и ако се поступа добро, могао би се појавити нови приступ радном месту, користан и за запослене и компаније.
Бити флексибилан и отворен према могућностима је приступ који и Ардерн подржава.
„Ово је изванредно време и требали бисмо бити спремни да размотримо изванредне идеје“, рекла је она.
Фото: Pixabay.com
Извор: Тањуг