Јефтин природни гас подстиче кинеске камионџије и друге возаче да пређу на возила која раде на то гориво, генерално смањујући потражњу земље за нафтом, и доприносећи катастрофалном паду продаје једног од највећих светских произвођача камиона. Ово преноси лист Фајненшел Тајмс.
Док је брзо усвајање електричних возила у земљи у центру пажње, кинеска транспортна индустрија такође пролази кроз значајне промене.
Аналитичари кажу да је брз раст броја камиона на природни гас, посебно тешких возила носивости од 14 тона или више, помогао Кини да превазиђе врхунац потражње за дизел горивом пре очекиваног рока и приближи се достизању врхунца потрошње нафте.
ЦЕЛА СРБИЈА ЈЕ ОВО ЧЕКАЛА: Срби, сада можете да СРБУЈЕТЕ на српској друштвеној мрежи СРБСБУК
Већ сада ова промена значи значајно смањење потрошње фосилних сировина и горива, што је збунило аналитичаре широм света. Ускоро ће Кина готово потпуно одустати од нафте и дизела.
Ова тенденција снажно је погодила одељење немачке компаније Даимлер Труцк, која је била усмерена на унапређење дизел мотора и развој електричних и водоничних мотора будућности.
Аналитичари инвестиционе банке ЦИЦЦ изјавили су у септембру, да се прогнозира да ће потрошња дизел горива у Кини пасти за 4% ове године, и да ће наставити полако да опада у наредним годинама.
Флота камиона на природни гас учиниће непотребним око 9,2 милиона тона дизел горива у 2024. години, што је еквивалентно 4% прошлогодишње потражње. Очигледно је да ће овако нагли и обухватни прелаз утицати на локалне рафинерије нафте, чија ће ситуација постати још тежа.
Права револуција у теретном транспорту омогућила је објашњење наглог пада кинеског увоза нафте ове године, што је многе уплашило.
Сада ће трговци морати да праве прогнозе продаје узимајући у обзир устаљену тенденцију, која ће, по свему судећи, погодити снабдеваче како нафте, тако и гаса широм света.
Извор: wебтрибуне.рс