Свет

Кина спрема одмазду – највише ће страдати Немачка?

Европски произвођачи касне у трци за производњу електричних аутомобила.

Ако раст државне подршке стратешким индустријама ризикује да прерасте у глобални рат субвенцијама, онда је Европска унија можда управо покренула једну од својих највећих трговинских битака.

Пошто се европски званичници плаше да су милиони радних места у аутомобилиској индустрији на континенту угрожени због растућег кинеског извоза електричних возила, Европска комисија је у среду покренула истрагу о финансијској подршци Пекинга индустрији електричних возила.

Истрага, која би могла да потраје и до девет месеци, вероватно ће резултирати новим тарифама на увоз кинеских електричних возила и довести у питање велике неевропске произвођаче аутомобила као што је Тесла, који производи аутомобиле у Кини за извоз у Европу.

Овај потез може довести до тарифа близу нивоа од 27,5 одсто које су САД већ наметнуле на кинеска електрична возила, а царине ЕУ могу варирати у зависности од произвођача, казали су инсајдери за Блумберг, преноси портал Бизнис.

Истрага Европске комисије, као и агресивни потези Вашингтона да се супротстави Кини, део су ширег преиспитивања влада у развијеним економијама како би се производња приближила кући, посебно у кључним секторима као што су производња полупроводника, фармацеутика, или у тешкој индустрији.

Тај нагон да се обезбеде ланци снабдевања, у комбинацији са тензијама након сукоба Русије и Украјине, резултирао је истовременом журбом да се подигну трговинске баријере, изазивајући страх од глобалне економске фрагментације.

Ако ЕУ уведе царине, то би ограничило једно од последњих великих тржишта за кинески извоз електричних возила и повећало изгледе за каскаду одбрамбених потеза на тржиштима као што је Велика Британија. Акције кинеских произвођача електричних возила нису битније одреаговеле на ову вест у четвртак.

Ту је и питање одговора Пекинга. Званичници у Бриселу кажу да желе да не желе да изазову потпуно економско сукобљавање, а треба имати на уму да је Кина главни снабдевач сировинама и компонентама за индустрију ЕУ и кључно тржиште за немачке аутомобиле. Европске фирме би такође могле да буду подложне изненадним променама у прописима који ограничавају њихов приступ огромном кинеском потрошачком тржишту.

„То је заиста прилично ризично“, рекао је стручњак за трговину Сем Лоу, партнер консултантске куће Флинт Глобал у Лондону.

„Морате такође претпоставити да ће се десити некаква кинеска одмазда“, додао је.

Борба против кинеских субвенција — чак и ако се докаже њихов негативан утицај — такође неће променити став да су кинеска возила технолошки напредна и да се европски произвођачи аутомобила споро прилагођавају и иновирају.

ЕУ и друге велике економије се боре на два фронта за своја електрична возила, покушавајући да парирају подршци америчке владе домаћим произвођачима аутомобила и добављачима батерија, док покушавају да сустигну кинеске произвођаче.

Али пошто Вашингтон и Брисел сада траже извесну сарадњу у својим приступима Кини, истрага ЕУ и било која резултирајућа трговинска заштита ће вероватно додатно привући САД.

„Ово би могло постати занимљиво јер је Европа, наравно, под жестоким притиском“, рекао је Маркус Берет, члан одбора консултантске куће Роланд Бергер у интервјуу на Северноамеричком међународном сајму аутомобила у Детроиту.

„ЕУ је под америчким притиском да усвоји исту логику и повећа препреке за кинеске аутомобиле“, казао је.

Извор: Бизнис

СРБИЈА

РУСИЈА

СВЕТ

ПРАВОСЛАВЉЕ