Два украјинска хеликоптера Ми-8 срушила су се у источном региону Доњецка, током наовдног борбеног задатка – јављи су четвртак украјински медији РБЦ, напомињући да је ту информацију потврдио и представник војске.
Према прелиминарним информацијама, погинуло је шест особа, али се подаци о томе идаље проверавају. Илија Евлаш, шеф прес-службе Групе снага „Исток“ украјинске војске, потврдио је да се трагедија догодила у региону Краматорск, али није изнео друге детаље.
Међутим, штампа у Кијеву пише да је у тренутку трагедије примећено како је руски борбени авион Су-35 полетео, док су украјински хеликоптери слетали – маневар који је изведен да би се избегао напад непријатеља.
„Да, заиста, дошло је до ваздухопловне несреће, у којој су учествовала два хеликоптера Ми-8. Били су на борбеном задатку. Приликом извођења мисије у ваздушном простору, откривен је ловац Су -35 непријатеља“, приметио је Евлаш.
Истражитељи треба да утврде околности и тачан узрок пада хеликоптера. РБЦ подсећа да је у среду увече штампа пренела да су два украјинска војна хеликоптера пала у Донбасу, а да би чланови посаде изгубили живот.
Радило се о хеликоптерима Ми-8 који су се срушили 29. августа, у округу Краматорск, у Доњецкој области. Према писању штампе, хеликоптери су потпуно уништени, а на лицу места пронађена су тела шесторо војника.
У хеликоптерима погинули украјински официри
Раније ујутру новински сајт Украинска правда, известио је да се инцидент догодио у близини Краматорска, великог града западно од Бахмута, у Доњецкој области, сада театра главних битака између руских и украјински трупа.
Украјинска правда наводи да су два хеликоптера потпуно уништена и да су тела пронађена на лицу места.
Жртве су украјински официри, али њихов идентитет није објављен у јавности из безбедносних разлога. Верска служба у њихову част биће одржана у четвртак у граду Полтава у централној Украјини.
Хеликоптери су били из 18. одвојене бригаде Копнене авијације, пренео је украјински медиј Сусплине, позивајући се на портпарола бригаде Јуџина Ракиту. Пад се догодио у борбеној мисији у близини Бахмута, додао је он.
До несреће је дошло мање од недељу дана након што се пар Л-39 сударио током мисије, када су настрадала три пилота, укључујући мајора Андрија “Јуице” Пилшчикова. Пилот МиГ-29, Јуице, је био изузетно медијски промовисана личност од стране украјинске и западне штампе.
Украјина је изгубила минимум 23 хеликоптера Ми-8 од почетка свеопштег рата, према западним обавестајним подацима које наменски деле с јавношћу преко сајта Орикс. Количина би могла бити знатно већа.
Мил Ми-8: Икона Совјетске и Руске Хеликоптерске Индустрије
Мил Ми-8, такође познат као Ми-8, представља један од најпризнатијих и најраспрострањенијих хеликоптера у историји ваздухопловне индустрије. Овај вишенаменски хеликоптер, развијен у бившем Совјетском Савезу, и даље остаје неизоставна компонента војних и цивилних флота широм света.
Први пут представљен јавности 1961. године, Ми-8 је пројектован као средње до велики транспортни хеликоптер са могућношћу превоза путника и терета, извиђања, ватрогасних мисија и још много тога. Његов јединствени дизајн са тандем распоредом кабине омогућио је превоз изненађујуће великог броја путника или терета, уз изузетне перформансе.
Једно од кључних обележја Ми-8 је његова изузетна свестраност. Хеликоптер се лако прилагођава различитим задацима и оперативним потребама. У војном контексту, служи као транспортер трупа, терета и опреме, обавља извиђачке мисије и пружа подршку специјалним снагама. У цивилним улогама, Ми-8 се користи за медицинске евакуације, спашавање, транспорт, и обављање хуманитарних задатака.
Перформансе и Техничке Карактеристике
Ми-8 је опремљен снажним турбинским моторима који му омогућавају да постигне импресивне брзине до 250 км/х. Висока ефикасност мотора доприноси већем долету, омогућавајући хеликоптеру да пређе велике удаљености без потребе за честим допуњавањем горивом. Његова способност летења на висинама до око 6.000 метара чини га погодним за различите теренске услове.
Ми-8 је освојио свет својом способношћу да се суочи са разноликим изазовима и окружењима. Више од 17.000 ових хеликоптера је произведено, и они су у служби у преко 100 земаља широм света. Његова масовна употреба у различитим географским и климатским условима сведочи о његовој прилагодљивости и поузданости.
Наслеђе и Модернизација
Иако се развој Ми-8 одвијао током више од шест деценија, хеликоптер и даље остаје активан у многим ваздухопловним флотама. Његова једноставност у одржавању, поузданост и способност прилагођавања различитим мисијама чине га незамењивим. Поред тога, унапређене верзије као што су Ми-17 и Ми-171 пружају модернизоване карактеристике и боље перформансе.
Ми-8 остаје симбол технолошког достигнућа, свестраности и преданости иновацијама у хеликоптерској индустрији. Његова способност да превезе велики број путника или терета, уз изванредне перформансе, поставила је темеље за бројне мисије широм света. Без обзира да ли се користи за војне операције или цивилне задатке, Ми-8 остаје икона која је обликовала модерну авијацију.
Извор: oruzjeonline