Свет

ОВО ОМОГУЋАВА УКРАЈИНИ ДА БРЗО РЕАГУЈЕ! НАТО пружа ову врсту помоћи 24 сата дневно

Руски авиони на Паради Победе (фото:ЈуТјуб)

Новинарска екипа канадског ЦБЦ Неwс-а, добила је прилику да обиђе један НАТО АВАКС који је имао лет дуж украјинско-пољске границе и посматра свакодневни рад система за рано упозоравање који прати руске летелице над Украјином и нападе крастарећих ракета и да украјинска офанзива не би била могућа без њиховог осматрања и достављања информација.

То се наводи и самом тексту како је новинар ЦБЦ Дејвид Комон добио дозволу, која је иначе ретка, да борави у летелици чију технологију НАТО дефинише коа осетљива на задатку праћења ратних активности у Украјини пре свега у ваздушном простору и пружа информације савезницима у реалном времену омогућавајући Украјини да брзо реагује.

ЦБЦ наводи да је рута лета кружење изнад границе Пољске и Украјине и да се на том простору дешава права ратна активност, а новинар описује да им приступ радарским екраним није био дозвољен јер је у том тренутку док су летели радарска антена на Е-3 омогућавала је праћење ваздушне активности на даљинама од 400 км унутар територије Украјине и Белорусије.

„У стању смо да откријемо, индентификујемо све што лети у заиста великом кругу“, рекао је за ЦБЦ особа која се представила под псеуднимом наредник Жоао, јер права имена посаде се крију из безбедносних разлога.

Како наводи овај медији полетање је било из Немачке. Укупно их има 14 који пружају НАТО савезницима стање у ваздушном простору над истоком Европе од када је почео рат у Украјини.

И сам ЦБС наводи да је Русима сасвим јасно да су западне обавештајне службе биле кључна компонента њиховог успеха, јер су информације дате са АВАКС-а дале реалну слику ситуације у ваздуху, јер су у сваком моменту пратили руске летелице које се приближвају украјинском ваздушном простору, бродове који се позиционирају на црном мору за ласнирање ракета, али откривали и руске дронове.

Оно што је занимљиво, што наводи новинар ЦБС-а јесте да наводно су откривали кретање тенкова и других војних возила, што наводи да САД су посредовали податке са извиђачких авиона Е-8 ЈСТАРС и РЦ-135, пошто АВАКС служи за контролу ваздушног простора.

„На Криму сада видимо доста активности“, додаје наредник Жоао.

Новинар ЦБЦ наводи и да се прикупљене информације брзо шаљу државама чланицама НАТО, и наводи да је опште познато да неке чланице те обавештајне податке брзо достављају украјинским оружаним снагама.

Операције са АВАКС-има над истоком Европе трају 24 часа дневно.

„Гледамо и полетање украјнских ловаца, који иду у сусрет руским“, рекао је једна од оператера над радарским екраном система АВАКС. Други оператер је навео да су били у ситуацији да је руски авион летео директно према њима, али да се држао на пристојној удаљености, као и да до сад није било инцидената типа да су руски авиони се приближили овј НАТО летелици јако близу и узнемиравали АВАКС за време рата у Украјини.

Командант летелице додаје да Руси сада на рат у Украјини почињу да гледају као на де факто рат између НАТО и Русије и да га све то подсећа на мрачне дане Хладног рата.

Мисија посаде једне летелице у ваздуху траје 12 сати, а летелица се горивом снабдева у лету уз помоћ авио-танкера. Авакси пружају информације у реалном времену тако што су повезани са сличним осматрачким авионима на другим зонама над истоком Европе где су у летелицима не само америчке него и мултинационалне посаде, који дају реалну слику даноноћног деђавања над Украјином.

Дом база Авакса који оперишу уз Украјинску граници је база Гајлекирхен у Немачкој.

Е-3А

Ради се о летећој осматрачкој радарској станици која се над истоком Европе појављивала повремено, а од децембра прошле године све учесталије. Као платформа за електронику изабран је путнички авион Боинг 707-320. Оно што је до сад познато сви задаци се обављају на удаљености од 100 до око 200 км од руске и белоруске границе јер ова летелица нема дефанзивни систем.

Углавном за сада ангажовани су Амерички из базе Тинкер у Оклахоми, који су слетели у Велику Британију, али и летелице које се налазе у Европи и који су регистровани у Луксембургу. Њихов век употребе процењн је до 2025. На овим летелицама изведен је програм унапређења електронике, посебно радара који сад има могућност откривања летелица малог радарског одраза или попречног пресека.

ТТ подаци

Произвођач: Боинг

Намена: АWАЦС

Посада 4+19

Погонска група_ Четири турбовентилатроска мотороа Пратт анд Wхитнеy ТФ33-П-100А

Димензије: Дужина 44,17м, размах крила 44,42 м, висина 12,73 м

Маса: нормална у полетању 77.996 кг, максимална у полетању 156.150 кг

Оперативни врхунац лета: 8.840 м.

Трајање лета са допуном горива у ваздуху 18 часова.

 

 

 

Извор: Курир

СРБИЈА

РУСИЈА

СВЕТ

ПРАВОСЛАВЉЕ