Министар финансија Синиша Мали најавио је да је све спремно за сутрашњи почетак радова на Макишком пољу, на пројекту изградње београдског метроа. Историјски дан који су чекале генерације грађана.
Мали је рекао да су многе власти пре њих имале у плану изградњу метроа, али нико никада ништа конкретно није урадио по том питању.
– Ми, са друге стране, већ дуго активно радимо на том капиталном пројекту који је од огромног, стратешког значаја за Град Београд и Републику Србију – саопштио је министар.
Министар је објаснио све чињенице о изградњи метроа:
– Метро који градимо ће бити најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође.
– Када у потпуности буде завршена, прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, биће дугачка 21,1 километра и имаће 21 станицу. Друга линија ће повезивати Бежанију и Миријево, биће дуга 21 километра и имаће 23 станица. Њих две ће се укрштати на Савском тргу.
Планирано је да прва линија метроа буде завршена 2028. године, а друга 2030. године.
– Иначе, увођењем метроа у систем јавног транспорта планирана је реорганизација постојећих линија јавног градског саобраћаја. Трасе метроа су усклађиване са развојем „Бг воза“, а планира се развој четири линије градске железнице и три линије приградске железнице.
Тако ћемо имати много здравији град и животну средину, јер ћемо смањити број аутобуса и аутомобила на улицама.- Ово значи да ћемо имати један интегрисан шински систем, који чине метро, трамвај и БГ воз, чиме ће бити решени саобраћајни проблеми у Београду. Развој шинских система у граду има двојаку улогу – да се побољша функционисање саобраћајног система, смањи употреба путничких аутомобила, посебно на оптерећеним правцима и да буде генератор развоја појединих градских праваца и зона.
Ово је највећи и један од најважнијих инфраструктурних, капиталних пројеката, који захтева време и стрпљење и свака фаза, сваки корак који нас води ка метроу, морају се пажљиво планирати и реализовати.
– Изградња метроа, који је део пројекта „Србија 2025“, олакшаће живот грађанима и допринети здравијем начину превоза људи, а истовремено ће утицати на раст БДП-а Србије.
Извор: Ало.рс