Министарство саобраћаја припрема измене правилника о техничким условима за возила у саобраћају како би до 5. јула, када правилник ступа на снагу, била промењена спорна одредба о поседовању катализатора у тренутку регистрације аутомобила у Србији, како би возило уопште могло да прође технички преглед
Тако ће главни критеријум сада бити не датум прве регистрације у нашој земљи, већ датум производње кола, односно да ли је возило у тренутку производње фабрички поседовало катализатор!
До сада је ово уносило велику забуну и стварало проблеме власницима старијих аутомобила и половњака, јер ником није било јасно како возило произведено, рецимо, 1998, а први пут регистровано у Србији 2005. уопште може да има катализатор, који утиче на емисију издувних гасова, кад они тада нису ни уграђивани у аутомобиле, док су се касније доста крали због свог скупог састава.
– 2.191.748 путничких возила регистровано у Србији
– 200 евра кошта катализатор за боља и скупља возила
– 7.000 динара кошта керамички катализатор за мања и јефтинија возила
Чињенице о катализатору:
– Први аутомобили опремљени катализаторима у Европи су се појавили 1986.
– Прочишћава издувне гасове из аутомобила
– Најчешће се у аутомобилу монтира иза испушне гране
– Имају га и бензинци и дизелаши, али се разликују и раде у другачијим условима
– Временом може да се запуши, па га треба мењати
– Протеклих деценија су били на мети лопова због драгоцених метала у себи
– Катализатор траје од 180.000 до 200.000 км
Извор: Курир.рс