Аутомобили који фабрички нису имали катализатор или ДПФ филтер моћи ће да прођу технички преглед од јула ове године, када ће бити пооштрена контрола издувних гасова, кажу у Половним аутомобилима
Многи се ових дана питају да ли ће моћи да региструју свог дизелаша који никада није имао ДПФ филтер или старији ауто који се производио без катализатора.
Одговор је једноставан, наводе Половни аутомобили, ако је ауто конструисан и произведен без катализатора и ДПФ филтера, то значи да не мора ни да их има да би могао да прође технички преглед.
Дакле, ако ауто оригинално, фабрички, ни као нов није имао ДПФ и катализатор, нема потребе да се они уграђују због оштријих техничких прегледа.
Ипак, то што је ауто фабрички произведен без катализатора или ДПФ-а, апсолутно не значи ни да аутоматски пролази испитивање издувних гасова на техничком прегледу.
Какви ће бити издувни гасови, зависи од стања у каквом је мотор, какво му је сагоревање, да ли је издувни систем негде оштећен…
Ако су мотор и пратећи елементи и системи исправни и у релативно добром стању, проћи ће испитивање издувних гасова без обзира на старост возила и чињеницу да је возило фабрички произведено без катализатора или ДПФ филтера, уколико је реч о таквом аутомобилу.
С обзиром на то да се катализатори уграђују дуже од 30 година, већина бензинаца на нашим улицама данас би требало да их има, односно произведени су с катализатором. Изузетак су, наравно, југићи, кечеви…
Једно од честих питања је и да ли дизелаши имају катализатор, у Половним аутомобилима наводе – да, катализатор могу да имају и дизелаши. Могу да га имају и дизелаши са ДПФ филтером и без ДПФ филтера.
Код оних са ДПФ филтером, нарочито код новијих, углавном је смештен у исто кућиште са ДПФ-ом.
Зато кад се код дизелаша уклони ДПФ филтер, обично одлази и катализатор.
Да ли неки ауто фабрички има ДПФ и од када се уграђују ДПФ филтери, не може да се каже само на основу годишта или других података. То може да се провери у овлашћеном сервису преко броја шасије.
Рецимо да је ДПФ почео код ретких возила да се уграђује од 2001. године, масовнија уградња креће 2005 – 2006. године.
Ако је ауто евро 5, што је стандард уведен у септембру 2009, онда скоро сигурно има ДПФ.
Међутим, могуће је да ауто буде из 2009. и 2010, а да нема ДПФ. Објашњење лежи у разним прописима, као и у разноликим правилима одређивања године производње аутомобила.
У неким случајевима не помаже ни завиривање испод аута или гледање из канала.
Зато се не ослањајте на годиште, него проверите преко броја шасије, по могућности на више места, јер ништа није 100 одсто сигурно, поручују из Половних аутомобила.
Извор: Информер.рс