Старији основци и средњошколци од понедељка прелазе на онлајн наставу, а Министарство просвете отклонило је дилеме како ће се ученици оцењивати у допису које је упутило свим школама, и у коме наводи да ће и оцењивање бити на даљину
– Посебну пажњу треба посветити напредовању ученика у складу са принципима формативног оцењивања, о чему су школе добиле упутства у претходном периоду, а које је потребно примењивати и у овим околностима – наводи се у допису директорима школа.
Наводе да наставници треба да инсистирају на битним садржајима, тј. на садржајима који су кључни за остваривање исхода обавезног предмета, изборног програма и слободне наставне активности.
– Оцене које су ученици добили у току непосредног образовно-васпитног рада од почетка ове школске године и подаци о напредовању ученика и оцене које ће ученици добити у периоду до завршетка првог полугодишта омогућиће извођење закључне оцене – наводе из министарства просвете.
Наставник има аутономију да планира оцењивање и да одлучује да ли се писмени задаци, планирани у наредном периоду, могу реализовати путем наставе на даљину.
Уколико то није могуће писмене задатке могу реализовати и у другом полугодишту, али да се води рачуна о равномерном распореду у односу на друге писмене и контролне задатке.
Уколико је ученик незадовољан предлогом закључне оцене на крају полугодишта може се за њега организовати одговарање у школи уз поштовање свих епидемиолошких мера.
Ученик који нема потребан број оцена за утврђивање закључне оцене из оправданих разлога (болест, изолација) може остати неоцењен.
Тим ученицима, наводе у министарства, потребно је посебно планирати додатну подршку у другом полугодишту.
Извор: Тањуг