На улицама се све чешће могу видети електрични тротинети чије коришћење у саобраћају у Србији још увек није регулисано законом, а било је ситуација у којима је долазило и до судара са другим возилима, па у Агенцији за безбедност саобраћаја кажу да се увелико ради на новом Закону о безбедности саобраћаја, којим ће бити уређена и правила вожње на електричним тротинетима.
На томе ради радна група Министарства унутрашњих послова, а очекује се да ће предлог тог закона бити готов до краја ове године, каже за Тањуг помоћница директора Агенције за безбедност саобраћаја Светлана Миљуш.
Електричне тротинете возе млади, али и старији
Навела је да смо најприближнији моделу који се примењује у Словенији, по коме се електрични тротинети не смеју возити по коловозу, већ по тротоару и то брзином не већом од брзине хода што је, додала је, око шест километара на сат.
Најновији случај саобраћајне несреће приликом вожње електричног тотинета догодио се у Нишу, када је дечак (12) који је возио електрични тротинет повређен приликом судара са такси возилом у покрету, а док не буде био донет нови закон из Агенције апелују на све грађане да тротинет не возе по коловозу, већ да користе бициклистичку стазу или тротоар и да воде рачуна о учесницима са којима деле тај простор.
„Уколико су на тротоару да се не крећу брзином која је већа од брзине хода, а то је око шест километара на час, јер пешаци не очекују да се појави неко ко се брже креће од њих. Треба да воде рачуна и на децу, да се не залећу да их не би повредили, јер родитељи слободније пусте децу да се крећу на тротоару“, рекла је Миљуш.
Апеловала је и на родитеље да дете, пре него што му купе тротинет, добро упознају са ризицима управљања тротинетом, правилима понашања и о томе где и како треба управљати тим возилом, као и да му набаве сву заштитну опрему.
„У условима смањене видљивости препоручујемо да имају ретрорефлектујуће прслуке, предње и задње светло као и бициклисти – да ураде све што могу како би и себе и друге учеснике у саобраћају учинили безбедним“, истакла је Миљуш.
Говорећи о искуствима других земаља у којима је већ регулисано питање вожње електричних тротинета, навела је да је Европско удружење саобраћајне полиције доставило Агенцији за безбедност саобраћаја предлоге или већ усвојену законску регулативу других земаља којом је регулисана употреба тротинета.
Као пример је навела Француску где су претходним законом сви електрични двоточкаши сматрани пешацима, док ће им новим законом бити забрањено да се крећу тротоаром, већ ће то моћи само бициклистичком стазом и коловозом, с тим да ће, када прелазе преко тротоара, морати да сиђу са тротинета и да га гурају.
„Деца до осам година неће смети да користе тротинет, док ће она старости до 12 година морати обавезно да носе кацигу“, додала је Миљуш.
Посебно популарни за време пандемије
Електрични тротинети постали су популарни у последње две године, а посебно, за време пандемије корона вируса, када је пожељно избегавати јавни превоз.
Уз то, лако их је возити, а погодни су и за паркирање, па се масовно користе широм света, где представљају и туристичку атракцију.
Ипак, сви који намеравају да постану власници једног таквог двоточаша требало би да размисле да ли им је неопходан или да бар, зарад личне безбедности и заштите, носе кацигу и другу заштитну опрему током вожње.
Извор: Блиц.рс