ЗЕМЉЕ Европске уније знатно су побољшале евидентирање саобраћајних прекршаја постављањем великог броја надзорних камера на својим путевима. Наши возачи који планирају сопственим возилом да крену на пут треба да буду обазриви, јер је повећана могућност да буде забележено кршење прописа и послато на поступање у Србију. Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, упозорава да уколико је неко већ добио такву казна то никако не треба да игнорише. У супротном, може да заврши на црној листи и да му буде забрањен улазак на територију ЕУ, без обзира на то у којој држави је направљен прекршај.
– У протеклих годину и по стигло је око 2.000 казни возачима у Београду – каже у разговору за „Новости“ Окановић. – Најчешћи прекршаји су били прекорачење брзине, пролазак кроз црвено светло, непрописно паркирање и употреба мобилног телефона током вожње.
Он истиче да када некоме стигне казна треба одмах да се консултују са адвокатом и виде која су њихова права и обавезе, јер не значи да је возач аутоматски одговоран за прекршај. Постоји и опција вођења судског поступка, али, како наводи, треба проценити има ли смисла улазити у то или не. Одлуку не треба да доносе сами возачи, већ саветујући се са адвокатом. Окановић упозорава да уколико возач не плати казну, може да заврши на црној листи особа којима је забрањен улазак на читаву територију Европске уније.
– Без обзира на то колико је мало место у ком је возач направио прекршај, пријава против њега може да заврши у јединственом телу ЕУ – објашњава наш саговорник. – Када доспеју на црну листу особа којима је забрањен улазак, поступак за скидање са те листе је веома мукотрпан и може да траје и више година. На крају, неплаћена казна од 50 евра може да вас кошта живаца, а и да буде вишеструко увећана због бројних додатних трошкова и камата.
Окановић указује и да се ситуација додатно компликује уколико је возач направио прекршај са изнајмљеним аутомобилом.
– У том случају рентакар агенцији може да стигне налог да плати казну за прекршај, а онда они траже од возача који је користио ауто да то измири – наводи Окановић. – То онда није материја везана за прекршај, већ за класично дуговање.
Углавном се дешава да рентакар компаније покрећу поступке пред судом у Србији против возача и новчана казна се аутоматски увећава за затезну камату, трошкове поступка, и на крају је износ многоструко виши од првобитног.
Извор: Новости.рс