Не избацује их џабе Европа са својих путева.
Надлежни тек вагају од када ће забранити увоз половних аутомобила, и за која возила ће то важити, али је и онима који уђу у Србију пре рампе – неизвесна судбина.
Власнике четвороточкаша с дужим „стажом“, који су недавно увезени, или ће тек бити, прави испит чека 2021. године. Од 5. јула те године технички преглед неће моћи да прођу возила која не испуњавају прописе кад је реч о емисији издувних гасова.
За аутомобиле увезене после 1. марта 2014. године скале су далеко строже, па је вероватно да их многи „евро 3“ мотори неће испуњавати. А власнике би поправке могле да коштају скоро као и љубимац.
Скале су прописане Правилником о подели моторних и прикључних возила и њиховој техничкој исправности. Посебни лимити важе за аутомобиле увезене до марта 2014, а друге за оне који су стигли касније.
Мајстори на техничким прегледима и сада контролишу емисију издувних гасова и о томе обавештавају власнике.
Она, међутим, сада не утиче на техничку исправност. И са горим резултатом могу да се региструју.
– Ми од 5. јула 2018. године меримо емисију гасова и обавештавамо власника аутомобила. И то зато да би имали времена до јула 2021. године да се припреме и преправе аутомобиле – објашњава власник једног сервиса који ради технички преглед. – Реално, ауто са „евро 3“ мотором, који је 2001. годиште и много је прешао, а касније је увезен, тешко ће проћи те услове. Не избацује их џабе Европа са својих путева. Они заиста загађују.
Тешко је унапред процењивати и предвиђати колико би возача могло да кошта прилагођавање аутомобила прописаним еколошким условима.
– Власник би могао да замени делове, али је питање колико се то исплати – додаје наш саговорник. – То може да захтева замену катализатора, или дизне, система за напајање горивом, ваздухом, електронику или ко зна шта још. Ако одговара универзални катализатор, он кошта око 100 евра. Замена филтера на дизни је од 70 до 100 евра, али ако она мора да се мења, кошта и 700 евра. Оном ко вози ауто од 1.500 евра то се сигурно не исплати. Код аутомбила са „евро 4“ моторима је нешто другачија прича. То су новија возила, па би се поправке вероватно исплатиле. Уколико су неопходне.
Времешни возни парк
У Србији је регистровано око 1,9 милиона аутомобила. Током последњих осам година увезено је 800.000 половњака. Према подацима Асоцијације увозника аутомобила и делова, 87 одсто њих је старије од десет година.
Извор: Srbijadanas.com/ Новости.рс