Француска влада одлучила је да уведе нова правила за електричне тротинете, како би „вратила мир пешацима“, а након бројних инцидената, па чак и смртних случајева који су се догодили са овим превозним средством.
Од суботе 26. октобра, возачи електричних тротинета у тој земљи мораће да имају најмање 12 година и неће моћи да возе тротоаром, а до јула наредне године биће ограничена и брзина, односно неће моћи да прелази 25 километара на сат, преноси ББЦ.
Француски министар саобраћаја Жан Баптист Џебари невео је у саопштењу да је циљ нових правила да се подстакне одговорнија употреба двоточкаша и да се врати спокој пешацима, пре свега оним најрањивијим – старима, деци и особама са инвалидитетом. Нова правила подразумевају да ће вожња плочником бити дозвољена само у одређеним областима, да само једна особа може да вози тротинет, да није дозвољена употреба мобилних телефона или слушалица приликом вожње.
Ако се тротинет вози на прометним саобраћајницама, возач ће морати да носи заштитну кацигу и видљиву одећу. Свако кршење правила за собом повлачи казну од 135 до 1.500 евра.
Иако су електрични тротинети све популарнији у Француској због практичности, али и због еколошке функције, доста инцидената се догађа – последњи се догодио прошле недеље у Бордоу када је један младић погинуо а девојка повређена након судара тротинета на коме су били и аутомобила.
А како је код нас?
Подсећамо, у Србији ова област још није законски дефинисана, односно електрични тротинети још нису део Закона о безбедности саобраћаја.
Најављено је да ће њихово кретање бити регулисано од наредне године, а до тада из Управе саобраћајне полиције су за РТС изјавили да су тротинети у обавези „да се крећу површинама намењеним за кретање пешака, односно пешачким стазама и тротоарима.“
Тренутна ситуација код нас је таква да их неки возе по тротоарима, неки по бициклистичким стазама, а неки по коловозу. Међутим, поједини стручњаци се не слажу са наводима Управе саобраћајне полиције која предлаже да се тротинети возе по пешачким стазама и тротоарима.
– Чини ми се да то није најбоље решење – каже Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја, истичући да је то „територија која припада пешацима“.
– Тротинети могу да се крећу прилично брзо, могу да повреде или чак усмрте пешака, а убрзо ће бити све јефтинији и све бржи.
Извор: Srbijadanas.com