Од почетка године на српским путевима страдало је 300 људи, од почетка лета 130, а само у јулу чак 63 особе.
Директор полиције Владимир Ребић упозорио је данас да је алкохол један од највећих узрочника саобраћајних несрећа.
Готово да није било дана у јуну, у јулу, а ни у августу да није било погинулих на српским путевима – 54 у јуну, 63 у јулу. Директор полиције Владимир Ребић истиче да забрињава то што је само за један дан изгубљено пет живота, као што се јуче десило на Ибарској магистрали.
– Статистика каже да у летњим месецима десет година уназад просечно гине између 170 и 260 људи – рекао је Ребић.
Дамир Окановић из Комитета за Безбедност саобраћај објаснио је да сваки возач када седне у ауто прави изборе, где ће да путује, да ли ће да буде везан, којом брзином ће да вози, као и то да ли ће да претиче.
– Највећи проблем је у томе што људи мисле да их тих неколико секунди неће „коштати“, а управо ти погрешни ставови коштају људе живота – додаје Окановић.
Судећи по статистици најчешће гину млади људи до 35 година, при чему је 21 година на врху лествице када се ради о страдалима у саобраћајним несрећама у Србији у јуну и јулу месецу ове године. Највећи број удеса у којима су гунули путници у јуну и јулу, забележена су у Београду и тај број износи 2.785, док је Нови Сад на другом месту са 521 бројем саобраћајних несрећа у Србији.
Према речима Ребића, најтрагичнија година била је 2012. када је страдало 265, а најповољнија 2014. када је погинуло 140 људи.
– У овом тренутутку ми смо око бројке 120, и ова година ће бити неповољнија у односу на ту 2014. Наша је процена да ће ту бити између 170 и 180 жртава, што је просек задњих десет година – рекао је Ребић.
У том смислу, предузето је више мера – од увођена контроле просечне брзине, алко-теста, везивања појаса, забране употребе мобилних телефона у вожњи.
Ребић је подсетио да је измењен Закон о безбедности сабраћаја и указао да полиција напише око милион казни годишње.
Субота је дан када се дешава највише саобраћајних несрећа, где просечно настада 420 лица, а одмах затим понедељак са 359 настрадалих. Наводи да је људски фактор примаран узрок саобраћајних несрећа, а да су разлози вишеструки, посебно ако се вози под дејством алкохола.
Да би се то спречило, Ребић каже да предузето низ законских решења, а и више мера на самом терену што друге земље немају.
– Готово да закон не може бити ригорознији зато што смо ми везани за Закон о прекршајима. По том закону максимала казна затвора је 60 дана. Ми смо за насилничку вожњу прописали казну од 30 до 60 дана и она подразумева и управљање под алкохолом од више од два промила, плус новачна казна од 120 до 140 хиљада динара – каже Ребић.
И поре свега тога, полиција сваког месеца открије најмање 150 возача који себи дозвољавају да управају возилом у таквом стању. Наводи да ће се отварањем ауто-пута од Обреновца до Љига стање побољшати и да ће се смањити гужве на Ибарској магистрали.
– На граничним прелазима промет робе и путника у 2018. године је био око 72 милиона прелаза државне границе. Мађари и Хрвати имају стандарде које преписује ЕУ, а иако је Србија повећала број трака, гужве су нениновне. У сарадњу са АМСС-ом имамо систем камера да се возачи увере у стање на путевима и са „Путевим Србије“ на порталима обавештавамо јавност и ситуацији на путевима – каже Ребић.
Извор: Ало