Париз решио да ограничи број „возила“, Белгија и Немачка уводе строже прописе због ометања пешака. Електрични тротинети су на препад освојили Европу и остатак планете, али је, како наводи утицајни „Политико“, сада томе дошао крај.
Наиме, након великог броја незгода које су изазвали корисници електричних тротинета и, како се наводи, гужви и небезбедности коју стварају на тротоарима, европски градови су одлучили да драстично пооштре прописе.
Тако само у Бриселу послује шест специјализованих компанија за изнајмљивање електричних тротинета с укупном флотом од 7.000 возила, али од септембра ће бити строго ограничена места на којима ће бити дозвољено њихово паркирање, а следе и друга ограничења.
Привлачност тих возила као алтернативног превозног средства ослања се на то што корисници који их изнајмљују могу да их нађу увек када су им потребна, а што често доводи до превеликог броја тротинета који преграђују тротоаре и на разне друге начине ометају пешаке. Тако је, рецимо, и градоначелница Париза Ан Идалго маја ове године затражила да се ограничи број тротинета у граду и затражила од компанија које се баве њиховим изнајмљивањем да напусте престоницу Француске.
Истовремено се повела и дискусија о правима радника великих компанија које се у европским градовима баве бизнисом издавања електричних тротинета. У недавном издању веб магазина „Тхе Верге“ објављена је прича о радницима који сакупљају електричне тротинете остављене на разним местима по граду и пуне им батерије током ноћи како би их ујутро ставили на места где их грађани могу изнајмити. Тај поступак назива се „берба“, а радници се плаћају од свега три до 20 долара дневно.
Замена за ходање
Како наводи „Политико“, изгледа да тротинети обесхрабрују људе да користе еколошки прихватљивије начине кретања, па и јавни превоз. Тако је у недавној анкети чак 44 одсто испитаника рекло да им електрични тротинет замењује ходање, а 30 одсто би јавни превоз користило ако не би било тротинета.
Гине се од Брисела до Хелсинборга
Прва смртна несрећа у којој је учествовао тротинет догодила се у мају у Бриселу, а у јуну је један 25-годишњак изгубио живот у судару с камионом. Фаталан сусрет с камионом имала је и једна популарна млада британска ТВ водитељка. Испоставило се да она уопште није знала саобраћајне прописе.
Након серије несрећа у којима су учествовали тротинети широм Европе, у шведском граду Хелсингборгу су истог поподнева после погибије једног корисника тротинета, пословног човека на паузи за ручак, избиле демонстрације са захтевом да се сви тротинети свуда забране.
Несреће и у Србији
Прошле недеље повређен је седмогодишњи дечак у Београду када је на њега, испред зграде у којој живи, налетела особа на електричном тротинету. Поводом све већег броја несрећа ускоро би и изменама Закона о безбедности саобраћаја требало да се регулише и област поменутих тротинета, а неки од предлога су да се уведе обавезно ношење кациге, искључиво кретање бициклистичком стазом итд.
Извор: Ало.рс