Активација звезда и звездица, познатих и мање познатих фаца зарад рекламирања производа и робних марки на друштвеним мрежама је бизнис, који цвета
Данас је, чини се, најлакше бити познат, али морате имате неког ко ће вам веровати, како би вам понудио да му нешто рекламирате. Наравно, нису сви са великим бројем лајкова, пратилаца или претплатника, ма на којој мрежи, и магнет за новац нити машине за производњу пара.
Само на Инстаграм мрежи, од почетка године преко 200.000 постова је означено са #АДознаком, што значи да су плаћене објаве. Према истраживању, стваран број плаћених огласа је далеко већи, јер постоје земље, у којима многе Инстаграм фаце не означавају да је садржај о којем пишу плаћен нити да је реклама. Уз ову, користе се и ознаке #Спонзорисано или #СП.
Велики број људи све чешће расправља о томе колико уопште зарађују познате фаце на Инстаграму, Фејбуку (Фацебоок), Јутјубу (YоуТубе) и другим мрежама. Истраживањем се дошло до могућих зарада у односу на то колики број пратилаца налог, односно особа има.
Подаци, који следе, су базирани само на додатној заради, коју звезде могу да узму од рекламирања брендова и производа на својим профилима или каналима, не на приходима од самих друштвених мрежа, на основу Јутјуб прегледа, рецимо. Ипак, бројке, које следе, су просечне, јер зарада зависи и од тога колико је неко познат – не зарађују исто Kристијано Роналдо и Селин Дион.
Kолико зарађују Инстаграм звезде и инфлуенсери:
Од 100 до 500 хиљада пратилаца око 5.000 долара.
До милион пратилаца око 10.000 долара.
До три милиона пратилаца око 50.000 долара.
До седам милиона пратилаца око 75.500 долара.
Преко седам милиона пратилаца око 150.000 долара.
Kолико зарађују Снепчет звезде и инфлуенсери:
Од 100 до 500 хиљада пратилаца око 5.000 долара.
До милион пратилаца око 10.000 долара.
До три милиона пратилаца око 50.000 долара.
До седам милиона пратилаца око 75.500 долара.
Преко седам милиона пратилаца око 150.000 долара.
Kолико зарађују Твитер звезде и инфлуенсери:
Од 100 до 500 хиљада пратилаца око 2.000 долара.
До милион пратилаца око 4.000 долара.
До три милиона пратилаца око 20.000 долара.
До седам милиона пратилаца око 30.000 долара.
Преко седам милиона пратилаца око 60.000 долара.
У закључку истраживања наводи се да пратиоци и претплатници воле да опонашају стил живота познатих личности и инфлуенсера, које прате и да је то „тајна успеха“ рекламирања на друштвеним мрежама. Гледајући ову листу, исплати се бити Инстаграм, Јутјуб или нека друга „зверка“.
Фото: Pixabay.com
Извор: Srbija Danas/The Economist