Чак 56 камера биће постављено на ауто-путу Београд-Ниш како би се стало на пут возачима који возе пребрзо, кажњаваће се и они који избегавају плаћање путарине на наплатним рампама и искључују се са ауто-пута на „дивљим излазима“
Међутим, када бисмо тачно могли да очекујемо примену ових новитета, из „Путева Србије“ нису прецизирали, али то ће се највероватније догодити на пролеће.
Више камера него што се очекивало
На деоници аутопута од Београда до Ниша на 28 постојећих портала (носеће конструкције на ауто-путевима, попут оне на којој шаљу поруке „Вози безбедно“) дуж аутопута у оба смера ће бити постављено 56 камера високе резолуције, које ће покривати све три траке аутопута: две возне и зауставну. Камере ће омогућити детекцију возила која се крећу брзинама до 250км/х.
Међутим, цака је у томе да они који угрозе безбедност у саобраћају до те мере да возе преко 250 на сат, камере не могу да детектују, а остаје нејасно и да ли је њих могуће ухватити уз помоћ МУП-ових пресретача.
Евиденција „одбеглих“ возача
Из „Путева Србије“ најављују и да ће евидентирати такозвана „одбегла возила“, односно све оне који уђу на ауто-пут, а да у наредних 48 сати не постоји евиденација да су изашли, односно платили путарину. Циљ је да се наплата путарине подигне са тренутних 99,92 одсто на сто одсто.
– Свака трансакција о уласку возила и изласку возила из наплатног система се са наплатног уређаја, преко сервера наплатне станице, шаље централном рачунару наплатног система на обраду. У дата центру, централни рачунар сваких 24 сата врши обраду података којом се проверава да ли постоје возила која немају забележен излазак из наплатног система. Уколико таква возила постоје, иста се потенцијално третирају као одбегла возила – објашњавају из „Путева Србије“.
Регистар за одбегла возила
Ако се потенцијално одбегла возила не појаве ни на једној наплатној станици у року од 48 сати од тренутка уласка на ауто-пут, она се валидирају као одбегла возила. Накнадна наплата ће се вршити уз сву пратећу документацију: видео снимака, фотографија и осталих извештаја.
Централни рачунар омогућиће и да се сазна где се налазе „дивљи излази“ на основу деонице између два портала на којој је возило престало да користи ауто-пут.
Одређивање средње брзине кретања возила
Ако прекорачите брзину, камере ће то забележити и преко централног система послати наплатним станицама на које треба да наиђете, а подаци ће бити доступни и полицији, која ће процесуирати несавесне возаче.
Подаци о сваком возилу које је прошло испод портала са камерама и које је на централном серверу детектовано као возило које је прекорачило просечну брзину, у самом наплатном систему ће се чувати месец дана, а након тога ће бити складиштено у архивама ЈП „Путеви Србије“. Сви ови подаци ће бити доступни Управи саобраћајне полиције, која доноси одлуку о даљем кажњавању.
Информисање возача о стању на ауто-путу
„Путеви Србије“ најављују и подсистем за обавештавање возача о стању на ауто-путу и на наплатним станицама путем екрана постављених изнад саобраћајних трака, као и помоћу РДС-ТМЦ радио система.
Поред четири постојеће локације на деоници ауто-пута од Београда до Ниша, предвиђено је постављање још четири ЛЕД екрана за обавештавање учесника у саобраћају о стању на наплатним станицама и појединим деоницама ауто-пута. Испис на знацима, зависно од стања на терену, вршиће се из мониторинг центра за наплату путарине у реалном времену, а испис ће бити на српском и енглеском језику.
Радио систем
Застоји, савет за коришћење алтернативних наплатних станица, евентуални кварови, стање на путу и граничним прелазим – више неће моћи да изненаде возаче. Они ће о овоме бити обавештавани и путем радио система.
– Сви савремени радио уређаји у возилима имају могућност пријема ових говорних информација преко већ препрограмираних ТА (Траффиц Анноунцемент) или ТП (Траффиц Програм) поставки самих радио пријемника у возилима – објашњавају из „Путева“.
Описани систем ће омогућити да возачи добијају гласовне поруке преко својих радио апарата у аутомобилима, чији ће се програм аутоматски прекидати без обзира на то да ли је у датом моменту укључен радио пријемник, ЦД плејер, УСБ или слично.
Мерење укупног и осовинског оптерећења за теретна возила
На наплатној станици „Смедерево“, која је теретно најпрометнија наплатна станица у земљи, биће инсталиран први подсистем за мерење укупног и осовинског оптерећења за теретна возила у покрету представља.
– Претоварена тешка теретна возила врше највећа оштећења на путу, а самим тим подижу трошкове одржавања, циљ инсталације наведеног система је евидентирање свих тешких теретних возила која имају недозвољено оптерећење и накнадна наплата која ће бити утврђена посебним ценовником.
Странци повлашћени!
Када је у питању контрола средње максималне брзине, систем је применљив само на возаче чији подаци постоје у регистрима надлежних – дакле на домаће возаче.
Уколико саобраћајна полиција не ухвати на лицу места возило са страним таблицама које „дивља“, нема начина за санкционисање, недавно је за „Блиц“ објаснио Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Извор: Блиц