Издвајамо Србија

ТЕЖАК УДАРАЦ ЗА ВОЗАЧЕ! ПЛАЋАЋЕМО ПУТАРИНУ И НА МАГИСТАЛНИМ ПУТЕВИМА: А то није све, нова „честитка“ стиже нам и на АУТО-ПУТУ!

Директор ЈП „Путеви Србије“ тражиће повећање путарине за све од 10 одсто, али и да се уведе наплата на магистралним путевима за камионе теже од 7,5 тона

На путевима рупа до рупе, рупица, а Дробњак тражи нови намет да се напуни државна касица!

Иако су нам путеви далеко лошијег квалитета него у земљама региона, посебно магистрални, директор ЈП „Путеви Србије“ Зоран Дробњак најавио је да ће од Владе Србије поново тражити повећање путарина на ауто-путевима за 10 одсто, али и да ће захтевати увођење наплате путарина на магистралним путевима за возила тежа од 7,5 тона.

– Тражим повећање путарина од 10 одсто, видећемо да ли ће бити одобрено, а разлог је то што је наша путарина најнижа у региону – каже Дробњак за Курир, а на констатацију да су путеви у суседним земљама много бољи одговара:

– Јесу бољи, ал су зато скупљи два, три пута. То и радимо да бисмо имали још бољи квалитет путева, да бисмо имали више пара за одржавање и за изградњу.
Иако су магистрални путеви изузетно лошег квалитета, Дробњак не види ништа спорно ни у увођењу наплате путарине на тим деоницама.

– Сви наши магистрални путеви су доста солидни, од један до десет оцена је седам, а ми ћемо да наплаћујемо путарину само за камионе теже од 7,5 тона. Камиони избегавају наплату путарине на ауто-путевима, онда нека плаћају на магистралним. Камиони упропашћују пут, а то је важно и због безбедности саобраћаја. Имамо деонице на којима ћемо наплаћивати, биће тамо где има саобраћаја, као Ибарска магистрала, Параћин-Зајечар… – објашњава Дробњак.

Додаје да ће бити постављени портали који ће бележити кад возачи камиона уђу на магистрални пут и где изађу, а да ће бити наплаћено онолико колико километара пређу, те да ће се наплаћивати исто као на ауто-путу. Кад смо га питали да нам објасни детаље и како ће све то функционисати рекао је да му пошаљемо питања мејлом, али нам није одговорио.

Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић каже за Курир да из изјаве Дробњака не можемо да сазнамо разлоге за повећање путарине, а са друге стране, не знамо ни зашто је баш 10 одсто.

– Зашто не осам или 14, него баш десет, нејасан је разлог. Што се тиче успостављања путарине на магистралним путевима, то је нешто што постоји у иностранству, али се поставља питање да ли је оправдано и како ће утицати на привреду. Дробњак хоће да натера камионе да иду на ауто-пут. Није у реду приморавати их, већ стимулисати их нижом путарином, па ће онда сами доћи на ауто-пут – сматра Окановић и додаје:

– Наши магистрални путеви морају да могу да истрпе камионе. Неки кажу „дођу камиони па растуре пут“, али то значи да пут није добро направљен.

Бројке
10 одсто износиће повећање путарине
7,5 тона носивост камиона који ће плаћати путарину на магистралним путевима

Милан Вујанић

Има смисла, али само ако се улаже у путеве

Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета у пензији, каже за Курир да је велики проблем то што је Млађан Динкић, док је био министар, одредио да се део прихода из путарине одваја за пензије, те да је тиме осиромашен финансијски путни фонд:

– Не бих ја пензионерима ускраћивао паре, само мислим да ово није место одакле треба узимати новац. Проблем је и то што камиони и аутобуси имају право на повраћај ПДВ приликом наплате путарине, а исто тако ни од горива паре не иду на одржавање путева. Како да направимо те магистралне путеве кад нам узимају од путарине?! Онда је логично да се уведе та наплата за камионе. Не тражи се од грађана да плаћају магистрални пут, већ од тих камиона. Наплаћивање тога је оправдано, али понављам – само уколико тај новац буде намењен за одржавање магистралних, регионалних и осталих путева.

 

Извор: Курир.рс/ Мина Бранковић

СРБИЈА

РУСИЈА

СВЕТ

ПРАВОСЛАВЉЕ