Срби су ове године у великим трговинским ланцима највише куповали јаја, затим хлеб и шећер.
Међу десет најпродаванијих производа биле су и банане, крем-бананица, али и пиво од пола литре, док налисти првих десет намирница нема меса, али ни кућне хемије, говоре подаци Министарства трговине.
Такође флаширана вода се куповала више него уље, а прави хит међу Србима је инстант кафа „три у један“.
– Редослед наведених производа није идентичан у свим трговинским ланцима, али ово је листа десет најпродаванијих производа. Поред њих, веома су продавани и свеже свињско и пилеће месо, воћник сокови, смоки, сезонско воће и поврће, брашно, јогурт, павлака,а и кисело млеко. Што се јаја тиче, она су увек била у самом врху листе, као и банане које предњаче над осалим воћем – наводи Жељко Ракић, начелник одељења за трговину и развој конкуренције у Министарству трговине.
Он додаје да се у последње време међу првих десет намирница пробила и инстант кафа „три у један“.
– У суштини, ситни артикли попут инстант кафе или крем бананице увек избију међу првих десет, а занимљиво је то да се традиционалну турску кафу сада потпуно заменила инстант кафа „три у један“. Такође, треба рећи да просечан рачун у радњама износи 1.107 динара и та цигра није много мењана у овој години – каже Ракић.
Председник националне организације потрошача Србије Горан Паповић каже да се Срби већ дуже време одричу здравијегздравијег начина исхране зарад ситних задовољстава.
– Занимљиво је да на листи првих десет наимирница нема меса, а да нам је од тога прече, примера ради, пиво или кафа. Одричемо се чак и основних потрепштина као што је месо да бисмо уживали у ситним задовољствима попут испијања кафе и пива – истиче Паповић.
Фото: Pixabay.com
Извор: Srbija Danas/Informer